THE GREENBOX STORY
Stichting The GreenBox was een fullservice communicatiebureau met hart voor een betere wereld. Zij gaven impactmakers, zoals sociale startups en non-profits, een duwtje in de rug door hen te helpen in contact te komen met hun publiek. Drie jaar lang hebben ze met veel passie en energie aan tal van projecten gewerkt. Zonder uurtarief, op vrijwillige basis, als bijdrage aan een betere wereld. En dat koste al hun tijd en inspanning. Hun eigen verhaal nam ik voor mijn rekening.
CONTENTSTRATEGIE
Het verhaal van The GreenBox moest gewoon verteld worden. De mooie dingen die ze deden waren niet zichtbaar. De contentstrategie was dus nodig om deze toppers meer op de kaart te zetten. En meer exposure betekende ook meer mogelijkheden om met opdrachtgevers, vrijwilligers, medewerkers én fans in contact te komen. We hebben samen een stevig fundament gemaakt waarbij we voor al deze doelgroepen de doelstelling, kanalen en boodschap hebben bepaald.
BLOGS
Blogs zijn een bron van inspiratie voor nog veel meer content. Ze vormen het fundament voor meer storytelling op andere platforms en social media. En dat fundament hebben we als een huis neergezet met contentpilaren. Hiermee zet je figuurlijk een paar stevige dragers neer voor de onderwerpen waarover je gaat schrijven. En zo heb je makkelijk een kader voor je content. Hoef je niet elke keer te graven naar inspiratie.
SOCIALS OP ORDE
Op de social media bereikte The GreenBox haar fans, vrijwilligers en potentiële opdrachtgevers. Per social media kanaal hebben we de doelgroepen en doelstellingen en contentpijlers verscherpt. Je kunt je voorstellen dat LinkedIn bijvoorbeeld heel handig was om in contact te komen met fondsenwervers, donateurs en medewerkers. Ook werd het jasje nét ff iets flitsender dan wat 'ie al was.
BLOG VOORBEELDEN
Het vertellen van je verhaal doe je perfect met blogs. Bij The GreenBox ging dat onder andere over de toffe initiatieven die zij hielpen met het maken van impact. En dat verhaal hoef je niet pas te vertellen als het project af is. Het is juist heel leuk om je publiek mee te nemen in wat je nu doet. Het geeft exposure aan je eigen organisatie én aan de projecten waar je aan werkt.
Denk je dat ik ook voor jou iets kan betekenen? Of wil je de mogelijkheden eens bespreken? Neem dan contact op via de onderstaande button.