top of page
Website op verschillende apparaten
WEBSITES

Ik maak mijn eigen websites (joyceknol.nl en deze website bijvoorbeeld). Daarnaast heb ik voor meerdere bedrijven de websites beheerd en geoptimaliseerd. Ook had ik eerder twee affiliate marketing blogs en voor een aantal kleine organisaties heb ik conceptwebsites gemaakt. Je ziet hier een paar voorbeelden.

WAT IS HET DOEL VAN JE WEBSITE?

Misschien herken je dit wel: het liefst wil je zoveel mogelijk over je bedrijf of organisatie vertellen. Of je hebt als marketingexpert met een team van technische productspecialisten te maken die alles belangrijk vinden om te vertellen. Dat betekent het complete aanbod, alle opties, uitzonderingen en specificaties. Dit gebeurt vaak uit angst om anders niet volledig genoeg te zijn. Maar eigenlijk geldt altijd: keep it simple. En let vooral ook op het doel van je website of van een specifieke pagina. Een paar voorbeelden.

Image by Karsten Winegeart

GEEF VERTROUWEN

Voor veel bedrijven is de website het platform waar potentiële klanten naartoe gaan om te zien wie je bent, wat je doet en met wie je nog meer hebt gewerkt. Een belangrijk doel van je website is dan om een goede eerste indruk te maken en vertrouwen te geven. Bijvoorbeeld door reviews en referentieprojecten te laten zien. Vervolgens moet het supersimpel zijn om contact met jou of de salesspecialist op te nemen. De details volgen daarna in het persoonlijke contact of in de informatie die je toestuurt.

Image by Niklas Ohlrogge

MEER GRATIS VERKEER

Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk bezoekers op je website. Daarbij is content heel belangrijk. Want als er niks op je website staat, ziet Google je website helemaal niet. Je krijgt dit al voor elkaar door regelmatig goede blogs te schrijven. Je scoort je elke keer weer punten bij Google als er nieuwe content op je website staat. Daarbij kun je de teksten voor Google nog extra (SEO) optimaliseren en hoger komen te staan. Daardoor krijg je organisch - dus niet betaald -  meer verkeer. Ook als je veel verkeer naar je website krijgt via social media en andere websites weet Google dat er waarschijnlijk interessante content op je website staat. Als die bezoekers ook nog eens lang op je website blijven en op links klikken die je in de teksten hebt staan, is dat ook weer een signaal voor Google dat jouw website interessant is.

Image by Hal Gatewood

LEADS GENEREREN

Je website is ook een perfect platform om leads te genereren. Het kan al heel simpel door je bezoekers de optie te geven om zich aan te melden voor de nieuwsbrief of informatie aan te vragen. Of trigger je doelgroep met  een pagina of blog over een voor hun belangrijk onderwerp. Vervolgens bied je een gratis te downloaden whitepaper of e-book aan in ruil voor een emailadres. Zodra je een emailadres hebt, mag je iemand in je mailinglijst en e-mailfunnel opnemen. Bij een offerte- of informatieaanvraag, mag je iemand ook bellen.

Image by Austin Chan

VERKOPEN

Als je een dienst, online programma of duurder product verkoopt, dan werkt het vaak niet zo dat iemand met een druk op de knop een aankoop doet. Daar komt een langere klantreis bij kijken. Dat gebeurt vaak al op je andere platforms. Je stopt dan eerst energie in een funnel, waarbij je iemand steeds verder in het proces van awareness tot actie stuurt. Uiteindelijk leid je iemand dan naar een specifieke pagina op je website. En eenmaal op deze landingspagina of salespagina neem je een bezoeker van boven naar beneden mee in een logisch converterend verhaal. Uiteindelijk wil je iemand het "oh my god, ik wil dit" gevoel geven en aanzetten tot het kopen van je programma of dienst.

Ik kan je met dit soort vragen helpen. We beginnen bij het begin en bepalen samen het doel van je website of van een pagina. Vervolgens breng ik een logische structuur aan zorg ik voor teksten die aansluiten op de doelen.

bottom of page